وبلاگ

آموزش کلین کردن هایتی CS200 و نحوه نگهداری صحیح دستگاه

کلین هایتی cs200 - آموزش کلین کردن هایتی CS200 و نحوه نگهداری صحیح - تمیز کردن هایتی

آموزش کلین کردن هایتی CS200 و نحوه نگهداری صحیح دستگاه

کارت پرینتر های پی وی سی، به دلیل جذب گرد و خاک محیط و کارت های PVC آلوده، نیاز به سرویس و کلین دوره ای دارند، که در صورت عدم انجام این سرویس ها، به مرور زمان باعث عدم کار کرد صحیح دستگاه و حتی خرابی دستگاه می گردد .ما در شرکت  آرین نگار افزار نمایندگی هایتی در ایران ، در این مقاله  قصد داریم  به بررسی علل بروز این مشکلات در دستگاه های کارت پرینتر PVC و راه کارهای نگهداری بهتر پرینتر کارت و آموزش کلین کردن هایتی CS200 ( کلین هایتی CS200 ) بپردازیم .

Hiti CS200E Card Printer

مواردی که نیاز به کلین کردن هایتی CS200  را بالا برده و باعث آلودگی دستگاه می شود  :

 

موارد زیر  از دلایلی هستند که  نیاز به کلین کردن هایتی CS200 را بالا می برد.

در آموزش کلین کردن هایتی CS200 به آنها می پر دازیم :

۱- کارت PVC کثیف و آلوده :

کارت های که در سطح انها  مو ، پرز ، گرد  و خاک ، چربی و اثر انگشت باشد، علاوه بر اینکه باعث خراب شدن چاپ روی کارت می شود، به مرور زمان باعث آلودگی دستگاه گردیده و نیاز به کلین دستگاه را بالا می برند، پس باید در انتخاب کارت های تمیز برای جلوگیری از آلودگی پرینتر هایتی cs200-e و داشتن چاپ خوب بسیار دقت داشت.

در هنگام برداشتن کارت ها، باید بسیار دقت داشت که انگشت به روی سطح کارت برخورد نکند . لازم است کارت را از لبه های آن بر داریم و یا اینکه از دستکش های تمیز استفاده کنیم.

از گذاشتن کارت های که روی زمین افتاده و یا گرد و خاک زیادی روی آن ها قرار دارد، در درون دستگاه جدا خودداری شود

در دستگاه های چاپ مستقیم مانند هایتی که هد دستگاه به صورت مستقیم با کارت در ارتباط می باشد، بسیار مهم است که سطح کارت تمیز و فاقد آلودگی باشد چون این آلودگی ها به تدریج باعث آسیب تدریجی به  هد دستگاه می شود.

در نتیجه کلین کردن دستگاه چاپ مستقیم بر خلاف دستگاه چاپ غیر مستقیم ماننده فارگو ۵۰۰۰ اهمیت بسیار زیادی دارد Blank PVC ID Card Material 4

۲- محل قرار گیری دستگاه :

چاپگر کارت PVC  نباید در معرض گرد و خاک قرار داشته باشد. این گرد و خاک به درون دستگاه ، روی غلطک ها و  سنسور های دستگاه انتقال پیدا کرده و باعث عدم کار کرد صحیح دستگاه می شود.

۳- محل هایی که رطوبت بسیار بالا دارند :

در مناطقی که رطوبت بسیار بالایی دارند:

برای جلوگیری از انتقال این رطوبت به داخل دستگاه، توصیه می شود، در زمان عدم استفاده  از دستگاه، یک کاور تهیه شود و روی پرینتر قرار دهند .

۴- کلین نکردن دوره ای هایتی ( کلین هایتی CS200 ) :

یکی از دلالیل عمده ی آلودگی دستگاه عدم کلین کردن به موقع دستگاه می باشد. در حالتی که ما حتی تمامی موارد بالا را نیز رعایت کنیم، باز دستگاه نیاز به کلین کردن دوره ای دارد، که به همین منظور شرکت HITI  به همراه هر ریبون هایتی کارت کلین و غلطک چسبناک قرار داده است که کاربر می تواند بدون مراجعه به مختصص، اقدام به نظافت دستگاه نماید. در ادامه به نحوه صحیح آموزش کلین کردن هایتی CS200 می پردازیم

آموزش کلین کردن هایتی CS200 :

شرکت هایتی  به همراه هر ریبون هایتی cs200 خود کارت کلین و غلطک چسبناک سبز رنگ عرضه می کند که باید پس تعویض هر ریبون نیز باید غلطک چسبناک سبز رنگ تعویض گردد و فرمان کلین به پرینتر داده شود

 

آموزش کلین کردن هایتی CS200 و نحوه نگهداری صحیح - کلین هایتی cs200 - تمیز کردن هایتی

 

۱- تعویض غلطک سبز  چسبناک :

در درون هر بسته ریبون cs200 یک عدد غلطک سبز چسبناک وجود دارد، که در ورودی دستگاه قرار می گیرد، و تا حدودی گرد و خاکی که روی کارت قرار گرفته است را جذب می کند. پس از تعویض ریبون باید غلطک نیز تعویض گردد. به این صورت که ابتدا می بایست برچسب پلاستیکی که دور غلطک قرار دارد را، جدا نموده و سپس در وردی دستگاه به جای غلطک قبلی قرار دهیم.

 

آموزش کلین کردن هایتی CS200 و نحوه نگهداری صحیح - کلین هایتی cs200 - تمیز کردن هایتی

۲-  استفاده از کارت کلین :

یکی از مواردی که در آموزش کلین هایتی cs200 بسیار اهمیت دارد، استفاده از کارت کلین دو رو چسب می باشد . این کارت ها را باید پس از  تعویض ریبون و ۴۰۰ عدد چاپ، یک بار استفاده کرد، که تاثیر بسیار بالایی در جذب آلودگی، کثیفی و گرد و خاک جذب شده در درون  پرینتر کارت پی وی سی ، دارد. مراحل استفاده از انها به صورت زیر است :

۱- برچسب  دو رو کارت جدا می کنیم.

۲- در قسمت device and printer  روی درایور پرینتر کلیک راست می کنیم

گزینه printing preferences   را انتخاب می کنیم

CaptureCapturjke

۳- وارد تب Tools می شویم :

آموزش کلین کردن هایتی CS200 و نحوه نگهداری صحیح - کلین هایتی cs200 - تمیز کردن هایتی

۴- وارد قسمت Cleaning tool می شویم

Captuسیشسre

۵-  ۳ بار Next  را می زنیم .

 کارت کلین را به داخل کشیده و مو ، پرز و گرد خاک روی غلطک های دستگاه را  خارج می کند.

ریبون مشکی و رنگی های غیر اورجینال :

در پایان بیان این نکته بسیار مهم می باشد که در ریبون های مشکی هایتی cs200 چه اورجینال و چه غیر اورجینال و همچنین ریبون های رنگی غیر اورجینال هایتی متاسفانه غلطک سبز رنگ و کارت دو رو چسب موجود نمی باشد که حتما باید جداگانه تهیه و در کلین هایتی cs200 استفاده گردد

با ریبون مشکی بر خلاف ریبون رنگی که ۴۰۰ چاپ است، می توان  ۲۰۰۰ چاپ انجام می دهیم به همین دلیل توصیه می شود قبل از تمام شدن ریبون مشکی در هر ۵۰۰ چاپ  یک بار از کارت کلین استفاده و غلطک سبز نیز تعویض گردد

فیلم آموزشی کلین هایتی cs200 :

در انتها پیشنهاد می کنیم  فیلم آموزشی کلین هایتی ۲۰۰ را برای آموزش بیشتر تماشا کنید :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *