وبلاگ

آموزش کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ و نحوه نگهداری صحیح دستگاه

lazy

آموزش کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ و نحوه نگهداری صحیح دستگاه :

 کارت پرینتر های پی وی سی به دلیل جذب گرد و خاک توسط خود دستگاه و  کارت های PVC و انتقال این الودگی به داخل دستگاه نیاز به سرویس و کلین دوره ای دارند، که در صورت عدم انجام این سرویس ها، به مرور زمان باعث عدم کار کرد صحیح دستگاه و حتی خرابی دستگاه می گردد . ما در شرکت  آرین نگار افزار نمایندگی فارگو  در ایران در این مقاله  قصد داریم  به بررسی علل بروز این مشکلات در دستگاه های کارت پرینتر PVC و راه کارهای نگهداری بهتر پرینتر کارت و آموزش کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ ( کلین فارگو ) بپردازیم .

fargo hdp5000 dual sided system main 1 1

 مواردی که نیاز به کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ را بالا برده و باعث آلودگی دستگاه می شود  :

 

 موارد زیر  از دلایلی هستند که  نیاز به کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ را بالا می برد. که آموزش کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ به آنها می پر دازیم :

۱- کارت PVC کثیف و آلوده :

کارت های که در سطح انها  مو ، پرز ، گرد  و خاک ، چربی و اثر انگشت باشد، علاوه بر اینکه باعث خراب شدن چاپ روی کارت می شود، به مرور زمان باعث آلودگی دستگاه گردیده و نیاز به کلین دستگاه را بالا می برند، پس باید در انتخاب کارت های تمیز برای جلوگیری از آلودگی fargo HDP5000 و داشتن چاپ خوب بسیار دقت داشت.

در هنگام برداشتن کارت ها، باید بسیار دقت داشت که انگشت به روی سطح کارت برخورد نکند . لازم است کارت را از لبه های آن بر داریم و یا اینکه از دستکش های تمیز استفاده کنیم.

از گذاشتن کارت های که روی زمین افتاده و یا گرد و خاک زیادی روی آن ها هست، در درون دستگاه جدا خودداری شود

Blank PVC ID Card Material 4

۲- محل قرار گیری دستگاه :

چاپگر کارت PVC را نباید در محلی قرار داد که در معرض گرد و خاک قرار داشته باشد. این گرد و خاک به درون دستگاه ، روی غلطک ها و  سنسور های دستگاه انتقال پیدا کرده و باعث عدم کار کرد صحیح دستگاه می شود.

۳- محل هایی که رطوبت بسیار بالا دارند :

در مناطقی که رطوبت بسیار بالایی دارند، برای جلوگیری از انتقال این رطوبت به داخل دستگاه، توصیه می شود، در زمان عدم استفاده  از دستگاه، یک کاور تهیه شود و روی پرینتر قرار دهند .

۴- کلین نکردن دوره ای فارگو ( کلین فارگو ) :

 یکی از دلالیل عمده ی آلودگی دستگاه عدم کلین کردن به موقع دستگاه می باشد. در حالتی که ما حتی تمامی موارد بالا را نیز رعایت کنیم، باز دستگاه نیاز به کلین کردن دوره ای دارد، که به همین منظور شرکت HID، پک های کلین را در اختیار ما قرار داده است. که کاربر می تواند بدون مراجعه به مختصص، اقدام به نظافت دستگاه نماید. در ادامه به نحوه صحیح آموزش کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ می پردازیم

آموزش کلین کردن فارگو ۵۰۰۰ :

شرکت HID  به همراه پرینتر های خود، پک کلین عرضه نموده  که در هنگام خرید دستگاه فارگو یا خرید مواد مصرفی حتما به همان میزان از پک های کلین خریداری شود. دقت شود در هنگام  استفاده  از دستگاه، حتما پس از طی دوره های مشخص، اقدام به کلین کردن بنماییم.

 

آموزش کلین کردن فارگو 5000 و نحوه نگهداری صحیح دستگاه - کلین فارگو - تمیز کردن فارگو

لازم است پرینتر فارگو  بعد از تعویض هر ریبون و هر فیلم کلین گردد که در ادامه به صورت مجزا شرح داده خواهد شد.

 کلین فارگو بعد از تعویض هر ریبون :

تعداد چاپ هر ریبون رنگی فارگو ، پانصد عدد می باشد که پس از اتمام ریبون باید موارد زیر را انجام داد.

۱- تعویض غلطک چسبناک :

در درون هر بسته ریبون یک عدد غلطک چسبناک وجود دارد، که در ورودی دستگاه قرار می گیرد، و تا حدودی گرد و خاکی که روی کارت قرار گرفته است را جذب می کند. پس از تعویض ریبون باید غلطک نیز تعویض گردد. به این صورت که ابتدا می بایست برچسب کاغذیی که دور غلطک قرار دارد را، جدا نموده و سپس در وردی دستگاه به جای غلطک قبلی قرار دهیم.

آموزش کلین کردن فارگو 5000 و نحوه نگهداری صحیح دستگاه - کلین فارگو - تمیز کردن فارگو ۲-  کارت دو رو چسب :

یکی از مواردی که در آموزش کلین فارگو ۵۰۰۰ بسیار اهمیت دارد، استفاده از کارت کلین دو رو چسب می باشد . این کارت ها را باید پس از  تعویض ریبون و ۵۰۰ عدد چاپ، یک بار استفاده کرد، که تاثیر بسیار بالایی در جذب آلودگی، کثیفی و گرد و خاک جذب شده در درون  پرینتر کارت پی وی سی ، دارد. مراحل استفاده از انها به صورت زیر است :

 ۱- برچسب پشت کارت که به صورت یک تکه می باشد را جدا می کنیم.

۲- در روی دیگر کارت، برچسب به دو تیکه بزرگ و کوچک تقسیم شده است . برچسب قسمت بزرگ را جدا کرده و قسمت کوچک را باقی می گذاریم

۳- کارت را با دقت، هم راستا با جهت فلش های روی کارت، در ورودی دستگاه قرار می دهیم

آموزش کلین کردن فارگو 5000 و نحوه نگهداری صحیح دستگاه - کلین فارگو - تمیز کردن فارگو

۴- در قسمت device and printer  روی درایور پرینتر کلیک راست می کنیم و گزینه printing preferences   را انتخاب می کنیم

Untssitled                               Capturjkghe

 

۵- گزینه  toolbox  را انتخاب می کنیم

 

Captjure

 

۶- وارد برگه ی Clean printer  می شویم

Caplkklture

 

۷- خشاب فیلم و در صورت موجود بودن لمینیتور، خشاب لمینت را از دستگاه خارج می کنیم

۸ – و در اخر گزینه Clean  را می فشاریم . در این مرحله دستگاه کارت را به داخل می کشد ( در این مرحله، هدایت کارت با دست برای ورود صحیح کارت، به داخل پرینتر ، امری ضروری می باشد ) در نهایت کارت کلین از دستگاه خارج شده و کثیفی و آلودگی های درون دستگاه را با خود، از دستگاه خارج می کند.

 کلین فارگو بعد از تعویض هر فیلم :

با هر فیلم فارگو ۵۰۰۰ می توان ۱۵۰۰ عدد چاپ صورت داد و پس از آن  باید موارد زیر را انجام داد

۱- پد الکلی :

یکی از موارد دیگری که در آموزش کلین کردن  فارگو ۵۰۰۰ به آن می پر دازیم پدهای الکلی هستند که بعد از اتمام هر فیلم یا هر ۱۵۰۰ چاپ از آنها استفاده می کنیم. به این صورت که کاور دستگاه را باز کرده تا دکمه Back  و Forward  روی نمایشگر به نمایش در آیند و سپس پد الکی را در ورودی دستگاه قرار داده و با نگاه داشتن دکمه Forward  پد را به داخل دستگاه هدایت می کنیم و تا خارج شدن کامل پد از انتهای دستگاه ادامه می دهیم.

 نکته ای که در هنگام  استفاده از پد الکلی در آموزش کلین فارگو وجود دارد این است که در هنگامی که پد در حال ورود به دستگاه می باشد قسمت انتهایی کارت را با دست نگه داشته و  هم زمان دکمه Forward  را نیز نگه می داریم تا غلطک ها، روی پد الکلی خوب چرخیده و تمیز شوند

089200 cleaning efwekit 1

۲- قلم الکلی :

 قلم الکلی برای تمیز کردن هد دستگاه از کثیفی و آلودگی های که در خلال چاپ ایجاد می شوند، می باشد . برای کلین کردن فارگو با قلم الکلی، ابتدا دستگاه را خاموش کرده، سپس با فشار دادن انتهای قلم الکلی ، و ترکاندن  قسمت آخر آن، و خیس و الکلی شدن قسمت ابری مانند، به آرامی و اهستگی آن را روی  هد دستگاه چند بار می کشیم

consumables fargo printer cleaning kit fargo cleaning swab plastic material 1آموزش کلین کردن فارگو 5000 و نحوه نگهداری صحیح دستگاه - کلین فارگو - تمیز کردن فارگو

 

در انتها پیشنهاد می کنیم که این فیلم آموزشی از شرکت HID  در مورد کلین فارگو۵۰۰۰ را مشاهده کنید :

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *